Iklan

MYSHOP2U Your Internet Cash Generator <foo

http://www.myshop2u.net/index.php?id=msmar_453

Photo Damia

MAWI LALOK

Pehh..!! Fakta atau Auta?

Pehh..!! Fakta atau Auta?

Sunday, November 26, 2006

Cerita Lawak 7

Dialog Ayam & Lembu

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari.
Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor.
Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.
Tapi manusia ni memang tak berhati perut.
Hari-hari dia orang makan telor aku, macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang.
Rasa nak bunuh diri pun ada.
Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi
sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)

Bunuh Diri

Seorang anak muda duduk di sebuah bar. Dia menatap hampa pada gelas minuman. Dia melakukan hal itu kurang lebih satu jam lamanya.Kemudian, datanglah seorang gangster, merebut gelas minuman orang itu dengan kasar, lalu segera meneguknya sampai habis. Dan tiba-tiba anak muda itu menangis tersedu-sedu...

Gangster itu terkejut, menepuk bahunya dan berkata,"Hei, anak muda, saya kan cuma bergurau. Mari saya belikan minuman lainnya. Saya tidak suka melihat seorang lelaki bersikap manja seperti ini." "Bukan, bukan itu masalahnya. Hari ini adalah hari paling malang.

Pertama, aku baru saja membuat syarikatku rugi 10 juta, boss memarahiku dan aku baru saja dipecat.

Kedua, ketika hendak pulang, kenderaanku hilang dicuri orang. Kata polis, mereka tidak boleh buat apa-apa,

Ketiga, aku terpaksa pulang naik teksi. Tapi, dompetku tertinggal di dalam teksi itu dan akhirnya hilang.

Keempat, ketika membuka pintu rumah, istriku ternyata sedang berlaku curang dengan kawanku sendiri...

Dan di bar ini... aku berpikir untuk bunuh diri saja. Tapi, Anda baru saja merebut gelas minumanku, yang telah kuisi dengan racun...

No comments: