Iklan

MYSHOP2U Your Internet Cash Generator <foo

http://www.myshop2u.net/index.php?id=msmar_453

Photo Damia

MAWI LALOK

Pehh..!! Fakta atau Auta?

Pehh..!! Fakta atau Auta?

Monday, July 09, 2007

Karangan

Karangan budak darjah 4

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku.Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalambatang paip. Pagi itu saya bersarapandengan keluarga di dalam unggun apikerana tidak tahan sejuk. Selepas ituemak saya mengajak saya menemaninya kepasar. Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kalidengan garfu barulah saya bersetujuuntuk mengikutnya. Kami berjalansejauh 120 kilometer kerana pasar ituletaknya 128 kilometer dari rumah.Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena melurudengan laju dari arah belakang. Diamelanggar emak saya. Emak sayatercampak ke dalam gaung. Diamenjerit "Adoi!". Lepas itu emak sayanaik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari dibelakang emak saya kerana takut emaksaya melanggar lori itu pula. Pemandulori itu nampak kami mengejarnya. Diapun memecut lebih laju iaitu samadengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih lajuiaitu sama dengan dua kali gandakelajuan cahaya. Emak saya dapatmenerajang tayar depan lori itu. Loriitu terbabas dan melanggar pembahagijalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua. Penumpangferi itu yang seramai 100 orangsemuanya mati. Pemandu feri itu sangatmarah. Dia pun bertukar menjadiUltraman dan memfire pemandu lori.Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukarmenjadi robot Transformer. Merekabergaduh di udara. Emak saya tidakpuas hati. Dia pun terus menyewasebuah helikopter di Genting Highlandsdan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telahbertukar menjadi Ultraman itu. Pemanduferi itu terkejut dan terus bertukarmenjadi pemandu feri semula laluterhempas ke jalanraya. Pemandu feriitu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maafdari emak saya. Dia menghulurkantangan ingin bersalam. Tetapi emak sayamasih marah. Dia menyendengkanhelikopternya dan mengerat tanganpemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itumenjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi.Emak say menghantar helikopter itu keGenting Highlands. Bila dia balik ketempat kejadian, dia terus memukulpemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu didalam bahasa Inggeris. Pemandu loriitu tidak dapat menjawab sebab emaksaya cakap orang putih. Lalu pemandulori itu mati. Tidak lama kemudiankereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentangkemalangan ngeri itu. Semua anggotapolis di pejabat polis itu terperanjatlalu mati. Orang ramai mengerumunitempat kejadian kerana inginmengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikanorang ramai lalu dia menjeritmenggunakan pembesar suara. Orangramai terperanjat dan semuanya mati.Selepas itu emak saya mengajak saya kepasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak sayamenceritakan kejadian itu kepadapenjual daging. Penjual daging danpeniaga-peniaga berhampiran yangmendengar cerita itu semuanya terkejutdan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalupenat sebaik saja sampai di rumah kamipun mati. Itulah kemalangan yangpaling ngeri yang pernah saya lihatsebelum saya mati.KESIMPULAN :: GILE GHUPENYE DAK NEH!

No comments: