Iklan

MYSHOP2U Your Internet Cash Generator <foo

http://www.myshop2u.net/index.php?id=msmar_453

Photo Damia

MAWI LALOK

Pehh..!! Fakta atau Auta?

Pehh..!! Fakta atau Auta?

Friday, February 16, 2007

Petua Hari Ini

1.1 Utk Daging Cepat Empuk
From: snorrodzi@mara.gov.my

nie ada satu petua supaya daging cepat empuk... emak/wan saya selalunya letak sudu di dalam daging yg sedang dimasak tu. Daging memang akan cepat empuk... cubalah yer...


1.2 Petua Kurangkan Pahit Peria
Petua 1
From: Raja Intan ayang25@myetutor.com

15 minit atau 1/2jam sebelum masak potong peria macam biasa tetapi rendamkan ia dengan air garam. Biarkan kemudian bila nak masak toskan air garam tu dan bilas dengan air biasa.. Insayaallah pahitnya berkurangan

Petua 2
From: Qadratullil Tajul Arus [SMTP:qtarus@hwatai.com.my]

Saya nak bagi petua nak hilang kan pahit peria. buang bahagian tengah yang putih macam kapas tuh, sebab rasa pahit peria datang dari situ. Kemudian rendam dalam garam sekejap kemudian cuci bersih sebelum masak.

mohsin : aku takde idea nak upload apa untuk korang, so aku upload petua aje la.. heheheh!! lepas ni aku nak upload resepi pulak lah...

No comments: